Ei tuotteita
(sis. alv:n)
rajoitettu saatavuus
Uusi tuote
Juhani Tarkkonen
Epäasiallinen ja huono kohtelu mielletään usein yksilökeskeisenä ja yksilöiden välisenä ilmiönä, jota se välittömästi näkyvänä ilmiönä useimmiten onkin. Erityisen hankalia tilanteita ovat ne, joissa on epäsymmetrinen valtasuhde. Taustalla saattaa vaikuttaa useita organisaatiososiaalisia ja -psykologisia tekijöitä, jotka eivät hahmotu henkilöstölle, mutta eivät myöskään johdolle ja esimiehille. Näin epäasiallisen ja huonon kohtelun ehkäisy, käsittely ja ongelmanratkaisut saattavat jäädä puolinaisiksi tai ne eivät onnistu lainkaan. Kyse on silloin ongelmista, jotka ytimeltään kytkeytyvät johtamisen ja työorganisaation sisäisen johtamisjärjestelmän puutteisiin. Esimerkiksi johtaminen saattaa olla erisuuntaista, tavoitteetonta ja osaamatonta, yhteistoiminta ei suju kunnolla, ilmiöitä ja asioita ei määritellä riittävästi eikä tehdyistä päätöksistä pidetä kiinni. Kyse on usein vallan väärinkäytöstä. Toiminta tapahtuu vain työnantajan yksipuolisten etujen mukaisesti. Lopputulemana saattaa olla silloin se, että epäasiallisen ja huonon kohtelun uhri ei saa oikeutta itselleen. Asioita voidaan hallita, mutta se edellyttää asiantuntevaa otetta toiminnassa.
Huonon kohtelun ongelma on ajankohtainen teos ja se palvelee työelämän eri rooleissa työskenteleviä suorittavasta portaasta johtotasolle. Kirjaa suositellaan johtajille, esimiehille, luottamushenkilöille, työterveyden asiantuntijoille ja näiden alojen opiskelijoille. Kirja on täyttänyt tehtävänsä, jos se edesauttaa uudistuvan työelämän vaikeiden haasteiden hallinnassa.
.
Kirjan sisällysluettelo (PDF) löytyy TÄSTÄ
.
EAN: 9789949636235
ISBN: 978-9949-636-23-5
Koko ja laajuus: A5, (sid.), 203 s.
Julkaisuajankohta: 2021
Kirjastoluokka: 36.13
Ei asiakkaiden arvosteluja tällä hetkellä